Fri  frakt i Sverige 🇸🇪

Betala senare med Klarna

Höstrea  - Upp till 60% rabatt 🍂

    Objekt har lagts till

    Få 20% rabatt!arrow_drop_up

    Retur och Återbetalning

    Om du av någon anledning inte är helt nöjd med din beställning, uppmanar vi dig att kontakta oss. Hos Olfi Stockholm strävar vi efter att säkerställa att våra kunder är 100 % nöjda med produkterna de köpt från våra leverantörer. Om du av någon anledning inte är nöjd, tveka inte att kontakta oss så att vi kan hjälpa dig omedelbart.

    Hur kan du returnera (delar av) din beställning?

    Du har rätt att returnera produkten inom 30 dagar från det att du mottagit den, oavsett anledning. Vi återbetalar hela beställningsbeloppet inom fem arbetsdagar efter att vi mottagit den returnerade produkten. Observera dock att returfraktkostnaderna inte återbetalas.

    Följ stegen nedan för att returnera produkten/produkterna:

    1. Skicka ett e-postmeddelande till info@olfi.se och ange att du vill returnera hela eller delar av din beställning.
    2. Vänta på svar från vårt kundserviceteam för att kontrollera om vi kan godkänna returen.
    3. Om vi godkänner returen, ber vi dig packa produkten noggrant och säkert, helst i den ursprungliga förpackningen.
    4. Skicka paketet till returadressen du fick från vår kundservice.
    5. Vänligen ange spårningsnumret till vår kundservice.
    6. När paketet har mottagits och kontrollerats, återbetalar vi beloppet för de returnerade produkterna via det ursprungliga betalsättet.

    Returer

    Du kan returnera en vara inom 30 kalenderdagar från leveransdatumet.

    Produkten måste vara oanvänd och i samma skick som när du mottog den. Den ska dessutom vara i sin originalförpackning.

    Innan du skickar tillbaka en produkt, vänligen kontakta oss, då returadressen kan variera beroende på varifrån din beställning skickades.


    Avbeställning

    Det är tyvärr inte möjligt att avbeställa din order. Våra beställningar behandlas direkt i systemet, så avbeställning är inte möjligt.

    Skadade produkter vid mottagande

    Vad synd! Det kan hända att din produkt har blivit skadad under transporten. Om du har fått en skadad eller felaktig produkt, ber vi dig kontakta oss inom 30 dagar från mottagandet. Efter denna period förlorar du tyvärr möjligheten att returnera.

    För att lösa problemet så snabbt som möjligt ber vi dig skicka oss ett e-postmeddelande med en bild där den skadade delen av varan syns tydligt. De bästa bilderna visar den skadade delen på en platt yta där etiketten och skadan är tydligt synliga. Vi använder denna information för att hjälpa dig med din beställning och för att undvika sådana fel i framtiden.

    För skadade produkter erbjuder vi ett ersättningspaket en gång och kan tyvärr inte ge återbetalning. Om produkten är skadad vid ytterligare leverans, återbetalar vi hela köpesumman.

    Om du har frågor om skadade produkter vid mottagande, kontakta oss på info@olfi.se.

    Fel eller brister i produkten efter användning

    Så irriterande! Det kan hända att det efter en tid uppstår ett tillverkningsfel som resulterar i en defekt. Det innebär att delen är skadad och inte längre uppfyller tillverkarens krav. Observera att slitdelar inte omfattas av tillverkningsfel eller brister. Slitdelar inkluderar bland annat:

    • Drivremmar
    • Batterier
    • Bromsbelägg och skivor, bromsbackar, bromstrumma
    • Kedjor, lampor, drev, däck och slangar
    • Rörliga delar i vidaste mening.

    Vid frågor om tillverkningsfel eller brister efter användning, kontakta oss på info@olfi.se.


    Leverans av felaktiga produkter

    Vi gör vårt yttersta för att behandla alla beställningar korrekt. Ibland kan det dock förvånansvärt ske ett fel och att vi av misstag levererar fel produkt. Vi löser självklart detta problem för dig och skickar dig den rätta beställningen kostnadsfritt.

    Om du har frågor om leverans av felaktiga produkter, kontakta oss på info@olfi.se.

    Leverans vid frånvaro eller postkontor

    Om ett paket levereras hem till dig eller till ett postkontor, är det Olfi Stockholm som står för kostnaderna av detta. Om paketet inte tas emot eller inte hämtas ut på postkontoret returneras det automatiskt till leverantören. I detta fall förbehåller vi oss rätten att dra av 100% av beställningsvärdet från återbetalningen.

    Är produkten skadad?

    Vad synd! Vi beklagar att din produkt blev skadad under transporten. Vi erbjuder gärna en ny vara gratis, men vi kan tyvärr inte återbetala beloppet. Om den nya produkten också är defekt, återbetalar vi dig hela köpesumman.

    Försvunnet paket?

    Om ett paket försvinner eller inte levereras av logistiska skäl skickar vi alltid ett nytt paket först, innan vi tillämpar våra riktlinjer för återbetalning och retur.

     

    Importtull

    I vissa fall kan tullen kontrollera ditt paket vid leverans. Tyvärr har vi ingen kontroll över lagstiftningen från den 1 juli 2021. I vissa fall kan tullen kräva en mindre summa importtull. Vi kan dock försäkra dig om att i 99% av fallen kommer inga sådana avgifter att uppstå. Kontakta oss om du behöver betala tullavgifter.

    När får jag min återbetalning?

    Alla återbetalningar kommer att återbetalas via din ursprungliga betalningsmetod. Om du betalade med kredit- eller betalkort kommer återbetalningen att skickas till den kortutfärdande banken inom 14 arbetsdagar efter mottagandet av den returnerade varan. Vänligen kontakta din bank med frågor om när pengarna kommer att sättas in på ditt konto.